به سایت شرکت مسافربری همسفر خوش آمدید

 دانلود اپلیکیشن اندروید خرید بلیط همسفر

قابل توجه مسافرین گرامی، محل سوار شدن مسافر "الزاماً" پایانه مبدأ حرکت میباشد و شرکت همسفر از سوار کردن مسافر خارج از محیط پایانه معذور است


خدمات همسفر

         

خدمات شرکت همسفر به مسافرین محترم:

 - فروش اینترنتی بلیط همسفر(انتخاب شماره صندلی  توسط خود مسافر ) 
-رزرو بلیط همراه با ارسال پیامک حاوی مشخصات رزرو و ساعت انقضاء  رزرو برای مسافرین محترم
-فروش بلیط بصورت رفت و برگشت در اکثر مسیرها
-فروش بلیط بصورت غیر حضوری با
 پنج روش مختلف ( در قسمت مربوطه در سایت ملاحظه فرمائید)
-ارسال پیامک تایید خرید اینترنتی یا خرید با تلفن همراه برای شخص خریدار
-امکان استرداد بلیط های خریداری شده از طریق اینترنت تا شش ساعت مانده به زمان حرکت از طریق سایت

-بیمه سرنشین کلیه اتوبوسها و مسافرین از مبدا تا مقصد
-فعال نمودن بازرسی  از اتوبوسهای شرکت و جمع آوری انتقادات و پیشنهادات مسافرین محترم و انتقال آن به مدیریت شرکت
-بازرسی فنی ایمنی اتوبوسهای شرکت قبل از حرکت توسط مدیر فنی شرکت همسفر
-استفاده از جدیدترین ناوگان حمل و نقل  مسافرکشور با عمر متوسط سه سال
-طرح شناسائی رانندگان نمونه در پایان تعطیلات نوروز هر سال و اهدای لوح تقدیر همراه با جوایز به رانندگان نمونه ی همسفر
-راه اندازی اینترنت رایگان برای استفاده مسافرین محترم سالن انتظار شرکت همسفر در پایانه کاوه اصفهان
-ارائه ی سرویسهای دربستی با جدیدترین ناوگان حمل و نقل مسافربری کشور همراه با کادر آموزش دیده و متعهد به سراسر کشور و همچنین کشورهای همسایه. برای اطلاع از سرویسهای دربستی و شرایط آن به قسمت تماس با همسفر مراجعه نمایید.

 

منشور حقوق مسافر:

مسافر حق دارد

بلیت مسافرتي بنام خود را در اختيار داشته باش​د . بليت ، قرارداد حمل في ما بين شركت و مسافر است كه بر اساس آن شركت مسئول جابجايي مسافر از مبداء تا مقصد سفر در يك دوره زماني مشخص با وسيله نقليه معين مي باشد . بليت صادره متعلق به مسافر مي باشد و در صورت اخذ وجه و صدور بليت ، ارايه سرويس حمل و نقل و رساندن مسافر به مقصد مندرج در بليت تكليف شركت و حق مسافر است . مسافر مي تواند صدور بليت دسته جمعي براي خود و همراهان خود را از شركت مطالبه نمايد .  مسافران با سن كمتر از 2 سال حق بهره مندي از سرويس رايگان حمل و نقل بين شهري را بدون اختصاص صندلي دارا مي باشند .

  • به اطلاعات سفر دسترسي آسان داشته باشد . اطلاعات سفر از قبيل نرخ خدمات ، نوع خدماتي كه مسافر مي بايد دريافت نمايد ، شناسائي نام راننده و مشخصات ناوگان مورد بهره برداري ، مسير سفر ، محل پياده شدن ، محل هاي توقف براي نماز و صرف غذا و... مي باشد . 

  • بطور آزادانه نسبت به انتخاب شركت مسافربري و انتخاب صندلي جهت صدور بليت اقدام نمايد .  

  • بمنظور حصول اطمينان از دريافت خدمات استاندارد ، پروانه فعاليت ارائه كننده خدمات را رويت و مطالعه نمايد . شركت ها موظفند اصل پروانه فعاليت را در معرض ديد و رويت مسافران قرار دهند .

  • از رفتار مناسب و حسن برخورد و تكريم كاركنان شركت و رانندگان و خدمه سرويس هاي مسافرتي برخوردار گشته و شئونات اخلاقي و اسلامي و انساني در محيط سفر هاي بين شهري در باره وي كاملاً رعايت گردد . 

  • از خدمات بموقع و بدون تاخير بهره مند گردد . در صورت بروز تاخير در حركت وسيله نقليه در زمان تعيين شده ، شركت مكلف است در اسرع وقت و حداكثر تا يك ساعت نسبت به جايگزيني وسيله نقليه مناسب اقدام نمايد . شركت مي بايد مسافرين را در زمان مناسب و معمول و با پرهيز از ايجاد تاخيرهاي غير معمول در حين سفر و خارج شدن ناوگان از مسير اصلي براي مسافرگيري و ... به مقصد برساند . 

  • در چار چوب مقررات نسبت به انصراف از سفر و استرداد بليت خود اقدام نمايد . در صورت انصراف مسافر از سفر ، بهاء بليت تا يك ساعت قبل از حركت 90% و بعد از آن 50% از كل مبلغ بليت بايد به مسافر مسترد گردد . در صورت بروز تاخير بيش از يك ساعت در اعزام وسيله نقليه و بنا به درخواست مسافر ، كل مبلغ بليت مي بايد به مسافر مسترد گردد . 

  • از خدمات مطلوب و كاملاً بهداشتي در محيط سفر هاي بين شهري بهره مند گردد . بويژه توزيع آب آشاميدني مي بايد بوسيله ظروف يكبار مصرف صورت پذيرد و تهيه و توزيع مواد خوراكي از مراكز داراي مجوز بهداشتي معتبر و با استفاده از مواد بسته بندي شده داراي پروانه ساخت و داراي تاريخ مصرف معتبر صورت پذيرد .

  • از سفري ايمن و با رعايت كامل اصول ايمني و داراي پوشش بيمه اي مناسب بهره مند گردد .

  • در محل هاي مجاز ( بغير از اطراف پايانه هاي مسافري ) و با رعايت اصول ايمني و مقررات ترافيكي از وسيله نقليه پياده شود .

  • در مكان هاي مناسب و به مدت لازم براي انجام فرايض ديني و همچنين صرف غذا در حين سفر توقف نمايد . با توجه به طول زمان و بعد مسافت سفر، توقف در زمان هاي مناسب بين مسير حق مسافر است و رانندگان مي بايد جهت تامين نيازهاي ضروري مسافرين و رفاه حال آنان با مسافران و بويژه گروه سالمندان و كودكان و بيماران مساعدت و همراهي لازم را بنمايند . 

  • پس از اتمام عمليات فروش اينترنتي بليت ، پيام كوتاه جهت تاييد خريد بليت دريافت و تصوير چاپي بليت خريداري شده را دريافت دارد .

  • با رعايت حال ساير مسافرين از تجهيزات و امكانات رفاهي وسيله نقليه از قبيل كولر ، بخاري ، آبسرد كن ، تلويزيون و... بهره مند گردد . در صورت پخش و نمايش محصولات سمعي و بصري ، شركت مكلف است از محصولات مجاز و با رعايت حقوق توليد كنندگان آن و ساير مقررات مربوطه استفاده نمايد . 

  • شكوائيه خود از عملكرد حمل و نقلي شركت ، راننده و كاركنان آن را حداكثر تا يك ماه پس از تاريخ سفر در مراجع حمل و نقلي مربوطه از قبيل ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي مطرح و ثبت نموده و به نظام كارآمد رسيدگي به شكايات دسترسي داشته باشد . شركت حمل و نقل مكلف است مدير پاسخگو را در زمان ارائه خدمات به مسافران در محل سرويس دهي بكارگيرد و شماره تلفن پاسخگوئي شركت و شماره سامانه پيام كوتاه 3000143 را در ظهر بليت و در داخل وسيله نقليه در معرض ديد مسافران درج نمايد . 

  • هرگاه وسيله نقليه در طول مسير سفر به هر علت از كار بازماند ، امكان ادامه مسافرت با وسيله نقليه مناسب در اسرع وقت و بدون ايجاد هزينه اي اضافي از سوي شركت براي وي فراهم گردد .  

  • توشه همراه خود را تا سقف وزني 20 كيلوگرم بصورت رايگان در سفر هاي بين شهري حمل نمايد (هزينه حمل اوزان بيشتر با توجه به ابعاد و وزن توشه توافقي است). حداكثر وزن مجاز توشه همراه هر مسافر 40 كيلوگرم مي باشد و مسئوليت حفظ و حراست از توشه و جبران كليه خسارات وارده به توشه تحويل شده به شركت يا فقدان آن بر عهده شركت و راننده تحت پوشش است . شركت مي بايد برچسب شماره دار توشه را كه شماره آن در بليت درج شده است بعنوان رسيد توشه به مسافر تحويل نمايد . پذيرش توشه همراه مسافر در تاريخ حركت مندرج در بليت بطور رايگان و نگهداري و حفاظت از آن تا قبل از آغاز سفر و حمل ويلچر همراه مسافران معلول بطور رايگان تكليف شركت و حق مسافر است .​

 

( عبارت شركت مسافربري در اين منشور پوشش دهنده مفهوم موسسه مسافربري نيز مي باشد )