به سایت شرکت مسافربری همسفر خوش آمدید

 دانلود اپلیکیشن اندروید خرید بلیط همسفر

قابل توجه مسافرین گرامی؛ شرکت مسافربری همسفر از سوار کردن مسافران خارج از پایانه معذور است.محل سوار شدن مسافرین عزیز، پایانه مبدأ حرکت میباشد


خدمات همسفر

         

خدمات شرکت همسفر به مسافرین محترم:

 - فروش اینترنتی بلیط همسفر(انتخاب شماره صندلی  توسط خود مسافر ) 
-رزرو بلیط همراه با ارسال پیامک حاوی مشخصات رزرو و ساعت انقضاء  رزرو برای مسافرین محترم
-فروش بلیط بصورت رفت و برگشت در اکثر مسیرها
-فروش بلیط بصورت غیر حضوری با
 پنج روش مختلف ( در قسمت مربوطه در سایت ملاحظه فرمائید)
-ارسال پیامک تایید خرید اینترنتی یا خرید با تلفن همراه برای شخص خریدار
-امکان استرداد بلیط های خریداری شده از طریق اینترنت تا شش ساعت مانده به زمان حرکت از طریق سایت

-بیمه سرنشین کلیه اتوبوسها و مسافرین از مبدا تا مقصد
-فعال نمودن بازرسی  از اتوبوسهای شرکت و جمع آوری انتقادات و پیشنهادات مسافرین محترم و انتقال آن به مدیریت شرکت
-بازرسی فنی ایمنی اتوبوسهای شرکت قبل از حرکت توسط مدیر فنی شرکت همسفر
-استفاده از جدیدترین ناوگان حمل و نقل  مسافرکشور با عمر متوسط سه سال
-طرح شناسائی رانندگان نمونه در پایان تعطیلات نوروز هر سال و اهدای لوح تقدیر همراه با جوایز به رانندگان نمونه ی همسفر
-راه اندازی اینترنت رایگان برای استفاده مسافرین محترم سالن انتظار شرکت همسفر در پایانه کاوه اصفهان
-ارائه ی سرویسهای دربستی با جدیدترین ناوگان حمل و نقل مسافربری کشور همراه با کادر آموزش دیده و متعهد به سراسر کشور و همچنین کشورهای همسایه. برای اطلاع از سرویسهای دربستی و شرایط آن به قسمت تماس با همسفر مراجعه نمایید.

 

منشور حقوق مسافر:

مسافر حق دارد

بلیت مسافرتي بنام خود را در اختيار داشته باش​د . بليت ، قرارداد حمل في ما بين شركت و مسافر است كه بر اساس آن شركت مسئول جابجايي مسافر از مبداء تا مقصد سفر در يك دوره زماني مشخص با وسيله نقليه معين مي باشد . بليت صادره متعلق به مسافر مي باشد و در صورت اخذ وجه و صدور بليت ، ارايه سرويس حمل و نقل و رساندن مسافر به مقصد مندرج در بليت تكليف شركت و حق مسافر است . مسافر مي تواند صدور بليت دسته جمعي براي خود و همراهان خود را از شركت مطالبه نمايد .  مسافران با سن كمتر از 2 سال حق بهره مندي از سرويس رايگان حمل و نقل بين شهري را بدون اختصاص صندلي دارا مي باشند .

  • به اطلاعات سفر دسترسي آسان داشته باشد . اطلاعات سفر از قبيل نرخ خدمات ، نوع خدماتي كه مسافر مي بايد دريافت نمايد ، شناسائي نام راننده و مشخصات ناوگان مورد بهره برداري ، مسير سفر ، محل پياده شدن ، محل هاي توقف براي نماز و صرف غذا و... مي باشد . 

  • بطور آزادانه نسبت به انتخاب شركت مسافربري و انتخاب صندلي جهت صدور بليت اقدام نمايد .  

  • بمنظور حصول اطمينان از دريافت خدمات استاندارد ، پروانه فعاليت ارائه كننده خدمات را رويت و مطالعه نمايد . شركت ها موظفند اصل پروانه فعاليت را در معرض ديد و رويت مسافران قرار دهند .

  • از رفتار مناسب و حسن برخورد و تكريم كاركنان شركت و رانندگان و خدمه سرويس هاي مسافرتي برخوردار گشته و شئونات اخلاقي و اسلامي و انساني در محيط سفر هاي بين شهري در باره وي كاملاً رعايت گردد . 

  • از خدمات بموقع و بدون تاخير بهره مند گردد . در صورت بروز تاخير در حركت وسيله نقليه در زمان تعيين شده ، شركت مكلف است در اسرع وقت و حداكثر تا يك ساعت نسبت به جايگزيني وسيله نقليه مناسب اقدام نمايد . شركت مي بايد مسافرين را در زمان مناسب و معمول و با پرهيز از ايجاد تاخيرهاي غير معمول در حين سفر و خارج شدن ناوگان از مسير اصلي براي مسافرگيري و ... به مقصد برساند . 

  • در چار چوب مقررات نسبت به انصراف از سفر و استرداد بليت خود اقدام نمايد . در صورت انصراف مسافر از سفر ، بهاء بليت تا يك ساعت قبل از حركت 90% و بعد از آن 50% از كل مبلغ بليت بايد به مسافر مسترد گردد . در صورت بروز تاخير بيش از يك ساعت در اعزام وسيله نقليه و بنا به درخواست مسافر ، كل مبلغ بليت مي بايد به مسافر مسترد گردد . 

  • از خدمات مطلوب و كاملاً بهداشتي در محيط سفر هاي بين شهري بهره مند گردد . بويژه توزيع آب آشاميدني مي بايد بوسيله ظروف يكبار مصرف صورت پذيرد و تهيه و توزيع مواد خوراكي از مراكز داراي مجوز بهداشتي معتبر و با استفاده از مواد بسته بندي شده داراي پروانه ساخت و داراي تاريخ مصرف معتبر صورت پذيرد .

  • از سفري ايمن و با رعايت كامل اصول ايمني و داراي پوشش بيمه اي مناسب بهره مند گردد .

  • در محل هاي مجاز ( بغير از اطراف پايانه هاي مسافري ) و با رعايت اصول ايمني و مقررات ترافيكي از وسيله نقليه پياده شود .

  • در مكان هاي مناسب و به مدت لازم براي انجام فرايض ديني و همچنين صرف غذا در حين سفر توقف نمايد . با توجه به طول زمان و بعد مسافت سفر، توقف در زمان هاي مناسب بين مسير حق مسافر است و رانندگان مي بايد جهت تامين نيازهاي ضروري مسافرين و رفاه حال آنان با مسافران و بويژه گروه سالمندان و كودكان و بيماران مساعدت و همراهي لازم را بنمايند . 

  • پس از اتمام عمليات فروش اينترنتي بليت ، پيام كوتاه جهت تاييد خريد بليت دريافت و تصوير چاپي بليت خريداري شده را دريافت دارد .

  • با رعايت حال ساير مسافرين از تجهيزات و امكانات رفاهي وسيله نقليه از قبيل كولر ، بخاري ، آبسرد كن ، تلويزيون و... بهره مند گردد . در صورت پخش و نمايش محصولات سمعي و بصري ، شركت مكلف است از محصولات مجاز و با رعايت حقوق توليد كنندگان آن و ساير مقررات مربوطه استفاده نمايد . 

  • شكوائيه خود از عملكرد حمل و نقلي شركت ، راننده و كاركنان آن را حداكثر تا يك ماه پس از تاريخ سفر در مراجع حمل و نقلي مربوطه از قبيل ادارات كل راهداري و حمل و نقل جاده اي مطرح و ثبت نموده و به نظام كارآمد رسيدگي به شكايات دسترسي داشته باشد . شركت حمل و نقل مكلف است مدير پاسخگو را در زمان ارائه خدمات به مسافران در محل سرويس دهي بكارگيرد و شماره تلفن پاسخگوئي شركت و شماره سامانه پيام كوتاه 3000143 را در ظهر بليت و در داخل وسيله نقليه در معرض ديد مسافران درج نمايد . 

  • هرگاه وسيله نقليه در طول مسير سفر به هر علت از كار بازماند ، امكان ادامه مسافرت با وسيله نقليه مناسب در اسرع وقت و بدون ايجاد هزينه اي اضافي از سوي شركت براي وي فراهم گردد .  

  • توشه همراه خود را تا سقف وزني 20 كيلوگرم بصورت رايگان در سفر هاي بين شهري حمل نمايد (هزينه حمل اوزان بيشتر با توجه به ابعاد و وزن توشه توافقي است). حداكثر وزن مجاز توشه همراه هر مسافر 40 كيلوگرم مي باشد و مسئوليت حفظ و حراست از توشه و جبران كليه خسارات وارده به توشه تحويل شده به شركت يا فقدان آن بر عهده شركت و راننده تحت پوشش است . شركت مي بايد برچسب شماره دار توشه را كه شماره آن در بليت درج شده است بعنوان رسيد توشه به مسافر تحويل نمايد . پذيرش توشه همراه مسافر در تاريخ حركت مندرج در بليت بطور رايگان و نگهداري و حفاظت از آن تا قبل از آغاز سفر و حمل ويلچر همراه مسافران معلول بطور رايگان تكليف شركت و حق مسافر است .​

 

( عبارت شركت مسافربري در اين منشور پوشش دهنده مفهوم موسسه مسافربري نيز مي باشد )